Oto my!
Przedszkole Nr 2 usytuowane jest w południowej części miasta Gniezna
w ustronnym i zacisznym miejscu na terenie byłej jednostki wojskowej.
Powstało w ramach projektu: „Rewitalizacja obiektów powojskowych
przy ul. Wrzesińskiej w Gnieźnie na cele oświatowo-edukacyjne – Przedszkole”.
Projekt złożony został przez władze Gniezna w ramach Zintegrowanego
Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego i otrzymał dofinansowanie
ze środków Europejskiego Funduszu Regionalnego.
Swoją działalność przedszkole rozpoczęło 1 grudnia 2008 roku,
a pięć dni później dokonano uroczystego otwarcia z udziałem zaproszonych gości.
Placówka posiada bardzo dobre warunki lokalowe: 6 kolorowo i funkcjonalnie
urządzonych sal, gabinet logopedyczny, kącik widowiskowy,
nowocześnie urządzone zaplecze kuchenne, sanitarne,
socjalne i techniczne, oraz atrakcyjny i bezpieczny plac zabaw.
Dużym atutem jest usytuowany przed budynkiem przedszkola 4 sektorowy parking dla gości.
Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. 6:00 do 17:00.
Obiekt przedszkola oraz plac zabaw są monitorowane przez całą dobę.
Wizja Przedszkola nr 2
Przedszkole Nr 2 pracuje w oparciu o program „W kręgu zabawy” Jadwigi Pytlarczyk.
Nauczyciele prowadzą obserwacje pedagogiczne i wspomagają wszechstronny
rozwój dziecka, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb i możliwości. Proces edukacyjny
ukierunkowany jest na osiągnięcie gotowości do podjęcia nauki w szkole.
W przypadku rozpoznanych trudności i deficytów placówka zapewnia zajęcia
wspomagające i korygujące rozwój dziecka bądź wczesną interwencję specjalistyczną.
W przedszkolu dzieci uczą się samodzielności i zdrowego trybu życia
w przyjaznych relacjach ze środowiskiem przyrodniczym. Kadra pedagogiczna
kształtuje kompetencje społeczne, dzieci uczą się odróżniać dobro od zła.
Nauczyciele stosują nowoczesne metody i formy pracy, ukierunkowane na twórczy i aktywny
sposób osiągania sukcesów rozwojowych. W dużym stopniu wykorzystują różnorodne
zabawy i działalność plastyczno – muzyczną. Placówka oferuje zajęcia rozbudzające
zainteresowania techniczno-naukowe, a także inne formy zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami
dzieci oraz rodziców. Przedszkole współdziała z rodzicami i środowiskiem.
Posiada własny kalendarz imprez i wydarzeń, co podkreśla odrębność i specyfikę placówki.
Kierunki naszych działań
1. Dostosowanie pracy przedszkola do zmian w podstawie programowej, w tym w zakresie
zapewnienia języka obcego nowożytnego wszystkim przedszkolakom,
w miarę potrzeb dzieciom mniejszości narodowej, etnicznej, kulturowej
2. Wdrożenie wczesnej edukacji wielokulturowej - poszerzenie kontaktów i form
realizacji, w tym przyjmowanie studentów innych narodowości
3. Upowszechnianie idei ochrony środowiska i poszukiwanie nowych form
aktywności w tym zakresie
4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli i specjalistów
5. Poszerzanie działań na rzecz promocji zdrowia, w tym zdrowego żywienia,
przystąpienie do programu Akademia Zdrowego Przedszkolaka
6. Doskonalenie systemu bezpieczeństwa i udzielania pomocy psychologiczno -
pedagogicznej
7. Usprawnienie sposobu indywidualizacji oddziaływań
8. Doskonalenie bazy przedszkola w celu realizacji koncepcji, w tym urządzenie laboratorium
9. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej dzieci
10. Promocja przedszkola
Model absolwenta Przedszkola nr 2
1. Posiada wiedzę i umiejętności określone w podstawie programowej
2. Jest samodzielny, aktywny ruchowo
3. Troszczy się o swoje zdrowie i bezpieczeństwo
4. Ma świadomość własnej tożsamości
5. Ma pozytywny obraz samego siebie
6. Jest kulturalny i wrażliwy estetycznie
7. Śmiało wyraża swoje opinie
8. Prezentuje aktywność, ciekawość poznawczą i twórczą
9. W zrozumiały sposób komunikuje się z innymi
10.Przestrzega zasad współżycia w grupie
11. Jest otwarty na potrzeby innych ludzi
12. Szanuje pracę innych
13. Akceptuje odmienność, w tym religijną i kulturową innych
14. Ma twórcze podejście do zadać i problemów
15. Wykazuje gotowość do działania na rzecz środowiska przyrodniczego
16. Ma poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem